10 motive să începi să joci squash

November 11th, 2015

     Deși nu există un clasament în care să ocupe prima poziție în preferințe, squash-ul crește în popularitate la nivel mondial. Acest sport se joacă în 2 sau 4 jucători, într-o sală unde pereții fac parte din joc, cu o minge de cauciuc și cu rachete de squash asemănătoare tenisului. Rapiditatea cu care se mișcă jucătorii e mare, ceea ce face squash-ul un excelent antrenament cardio. E ușor de învățat și poate fi jucat la orice vârstă.

     Pe lângă rachetă și mingea de cauciuc, jucătorii pot folosi și alte echipamente corespunzătoare nivelului fiecăruia și deci squashul poate fi practicat atât recreațional cât și ca sport de competiție. Unele reviste proclamă squash-ul ca fiind sportul numărul unu din categoria sănătate și fitness.

     10 argumente să joci squash:

     •Îți dezvoltă agilitatea – Sprint-uri, sărituri, rotiri, opriri, fandări, pivotări, alergare sunt doar câteva dintre mișcările repetate pe care trebuie să le faci într-un meci de squash. Ca atare, practicarea acestui sport necesită și dezvoltă jucătorului agilitate. Aceste mișcări pregătesc jucătorii să fie prompți și rapizi atunci când trebuie să schimbe direcția, să pornească sau să se oprească. Squash-ul dezvoltă rapiditate și echilibru pe teren, de la importanța exploziei primului pas și mișcarea în viteză, până la menținerea echilibrului și forța necesară să lovești mingea de squash puternic și precis.

     •Îmbunătățește coordonarea mână-ochi – Squash-ul dezvoltă coordonarea mână-ochi deoarece în continuu urmărești mingea ajustându-ți corpul și mâna pentru a o lovi puternic și plasat. Mișcarea coordonată a ochilor, a mâinii și prelucrarea vizuală a ceea ce vezi ghidează explozia și acuratețea mișcărilor făcute de jucător. Coordonarea între mână și ochi scade când nu practici sporturile care o dezvoltă, iar Squashul este un sport care te poate ajuta să o îmbunătățești.

     •Determină creșterea flexibilității – Într-un meci de squash trebuie să te miști continuu. De multe ori, mișcarea este diferită de mișcarea zilnică de bază. Așa se dezvoltă elasticitatea ligamentelor și articulațiilor și crește circulația sanguina. Se recomanda protejarea încheieturilor cu orteze. Cu o fandare perfectă poți acoperi o bună parte din teren, economisind astfel timp și energie pentru următoarea lovitură. Jucând squash constant, îți vei îmbunătăți flexibilitatea, deoarece mușchii tăi se vor întinde la fiecare meci.

Te-am făcut curios? Du-te în weekend la Iulius Mall Cluj și vezi ce însemnă un meci de squash între cei mai buni jucători din țară. 13-15 Noiembrie în Cluj se desfașoară Romania Open Squash, cel mai mare turneu de squash organizat în Romania. Detalii pe romanianopensquash.ro


     •Îți dezvoltă capacitatea de anticipare – Încă de la început, ochii tăi sunt concentrați pe mișcările mingii. Pe durata jocului vezi în ce loc ajunge și trebuie să anticipezi unde și cum va ricoșa. În același timp, privirea periferica urmărește adversarul, în speranța de a-l prinde cu garda jos.

     •Crește forța și tonifierea – Jucând squash, îți crești forța și abilitatea de a o aplica. În acest caz este vorba de forța swing-ului atunci când lovești mingea cât de rapid și precis poți. Rezistenta necesară într-un joc de squash ajută la tonifierea picioarelor, brațelor și a abdomenului, iar exercițiul cardio, adică ritmul jocului, va menține o greutate sănătoasă. Combinația între folosirea mușchilor din partea superioară, cei din partea inferioară a corpului și mișcările repetate stop-sprint, arde multe calorii. Un jucător arde în medie 500 calorii în 30 de minute.

     •Stimulează sănătatea cardiovasculară – Squash-ul te face să fugi, să sari, să pivotezi și să te oprești pentru minge, așa că inima și plămânii lucrează la capacitate maximă. Un joc intens de Squash va menține ridicat ritmul cardiac, ceea ce întărește inima în timp ce pompează mai mult sânge spre creier și restul corpului, crescând astfel anduranța și rezistența pe masură ce mușchii sunt alimentați cu mai mult oxigen.

     •Întărește abilitățile sociale – Pentru că este nevoie de cel puțin 2 persoane pentru un meci de squash, multe cluburi organizează turnee și campionate pentru a se asigura că cei interesați au cu cine să joace sau să concureze. În general, cluburile promovează un mediu amical și cresc oportunitățile de a cunoaște oameni și a-și face prieteni.

Te-am convins că merită să încerci? Te trimitem la squash!

Completează formularul de mai jos și noi îți trimitem un email cu un voucher. Prezintă-te cu acest voucher la www.squashcluj.ro, închiriază terenul pentru 2 ore și noi îți facem cadou încă 2 ore. Poți folosi cele 2 ore când vrei tu. Noi am rezervat terenul 😉

** dacă nu ești din Cluj și ești interesat să încerci squashul, lasă-ne un coment cu orașul în care locuiești

* camp obligatoriu





/

( LL / ZZ )


     •Îmbunătățește încrederea în sine – După un joc de squash, jucătorii dezvoltă un sentiment de împlinire și de încredere, indiferent dacă au câștigat sau nu jocul. Știind că ai concurat la capacitatea fizică maximă, mai ales într-un joc intens cum este squash-ul, încrederea în sine crește și ai sentimentul de siguranță determinat de lucrul bine făcut.

     •Dezvoltă mintea – Pentru începătorii de squash, practicarea sportului este 95% efort fizic și 5% psihic. În timp, condiția fizică se îmbunătățește și proporțiile se schimbă, efortul fizic reprezentând 5% și cel psihic 95%, iar atunci jucătorii încep să se concentreze pe strategia jocului. Concentrarea pe minge, adversar și teren, dezvoltă atenția distributivă și orientarea spațială.

     •Ameliorează stresul – Squash-ul este o bună metodă de eliberare a stresului, mai ales după o zi solicitantă și agitată. Dacă serviciul, situația de acasă sau alte probleme îți provoacă frustrări sau stres, o rundă de squash te ajută să “squash out” energiile și gândurile negative. Faci asta vărsându-ți toată furia pe teren în timp ce lovești, cu toată forța, mingea de un perete :). La final, după ce epuizezi toată energia negativă pe partea fizică a jocului, ramai cu un sentiment de satisfacție și ușurare.

     Dacă rândurile articolului te intrigă să-i dai o șansă squash-ului, nu uita că pentru orice sport trebuie să te încălzești! Acest gen de sporturi pune presiune mare pe picioare, iar o pereche adecvată de pantofi sport pentru sală, diminuează riscul accidentărilor. Săriturile, pivotările, opririle bruște, solicita încheieturile, pe care le poți ocroti cu orteze speciale pentru genunchi, coate, încheieturi. Mai mult, squash-ul este o luptă între adversari, înarmați cu rachete. Poartă ochelari de protecție!

Ești jucător experimentat și poți îmbunătăți acest articol? Adaugă un comentariu util, cât mai detaliat, și primești din partea noastră un voucher în valoare de 50 Ron, de cheltuit în departamentul squash în viitorul sezon.

Share

289total visits,1visits today