10 secrete despre cum sa slabesti sanatos dupa Sarbatori

January 16th, 2018

Nu locuim in Romania, dar orice familie romaneasca ce inca se respecta nu lasa Sarbatorile fara carnati, porc, sarmale, salata beuf, placinte si o multime de alte bunatati. Adaugat si ceva bere si alcool mai mult decat in zilele de lucru, toate acestea se simt la… cantar.

Si iata-ne in ianuarie privindu-ne talia “matlasata” (sau mai bine zis unde o fi talia?), gafaind din greu cand urcam un etaj si luand pastile pentru fiere si digestie cu pumnul.

Din fericire noi stim ca familie sa slabim sanatos si sa revenim la normal, asa ca o sa va spunem si voua cateva secrete:

1. Nu incepeti diete drastice de slabire– sotia mea e cea care a experimentat cele mai multe astfel de diete dupa Sarbatori. Indiferent de tipul lor, doar fructe, zeama de varza sau alte metode extreme, stiam ca nu-i sunt de ajutor cand, dupa numai cateva zile, era prea secatuita de puteri sa se dea dimineata jos din pat, apoi renunta la ele cu “brio”. A reduce brusc numarul de calorii, chiar si numai cu 50% fata de perioada precedenta, cauzeaza organismului probleme seriose. Recomand scumpelor sotii sa reduca treptat cantitatea de alimente si sa nu lase organismul fara substante pretioase.

2. Inlocuiti dulciurile cu fructe- cum placinta si prajiturile nu se termina asa usor, tendinta este sa continuam festinul pana la Boboteaza si dupa. Asa ca nu lasa dulciuri si prajituri la indemana. Daca in cadourile de Craciun pustii tai au avut si dulciuri, atunci ai o problema si mai mare: adio mancat normal la masa cel putin o luna! Va recomand sa alegeti data viitoare cadouri mai putin dulci, sa le portionati dulciurile si sa le inlocuiti cu fructe. Daca nu sunt mari amatori de fructe proaspete, fiti creativi: faceti impreuna salate de fructe aratoase, tematice (Hawaii, personaje din povestile sau filmele lor preferate), sucuri de fructe, shake-uri. Portocalele, coacazele si alte fructe de padure congelate sunt de mare ajutor pentru detoxifiere, slabit, intarirea imunitatii.

3. Reduceti cantitatea de grasimi- daca nu ati terminat porcul, va fi greu sa va opriti pentru o cura de slabire. Mai ales daca l-ati avut in curte, sau gratis de la parinti. Aici mamele si sotiile intelepte vor avea un rol foarte important: dati o cautare Google pentru retete sanatoase si alegeti prepararea ca friptura, la cuptor, fierte, combinate cu legume variate si colorate. Reduceti prajelile si indepartati pe cat posibil grasimea (100 de grame sunca de porc are 500 de calorii, iar o bucata de muschi de porc, bine curatat de grasime si pregatit la cuptor, circa 200-225 de calorii.) Variati mancarurile cu porc cu cele mai slabe (pui, peste) si cu zile fara carne. Spuneti NU preparatelor fast food si produselor semicongelate, oricat de apetisante vi s-ar parea.

4. Adaugati condimente mai multe mancarurilor- tatal meu de la tara crede ca toata bunatatea unui fel de mancare cu porc sta doar in cantitatea de grasime de dupa prajit, in care poti sa intingi cu mamaliga sau paine. Din pacate si eu am crezut asta pana mi-au descoperit un nivel ametitor de colesterol la analize si o tensiune in crestere. De atunci eu si sotia mea gandim diferit (de voie de nevoie!). Am adoptat impreuna retete noi cu ghimbir, ardei iute, usturoi, busuioc, sos de soia, turmeric etc. Eu gatesc cel mai bun porc dulce-acrisor chinezesc. Surprinzator, copiilor le place si sosul iute de curry gatit de sotia mea. Noi mergem rar la restaurante cu fite, dar in fiecare weekend incercam ceva nou, sanatos. Nu ducem dorul grasimii parajite si ne tin pe toti departe de raceli, de probleme digestive etc.

5. Respectati un program de masa– avand concediu iar copiii vacanta, tentatia mare cand stai in casa este sa tot ciugulesti chestii din frigider sau din bucatarie. Respectarea unui program de masa ne va ajuta sa tinem numarul de calorii in frau si sa nu ne dam peste cap digestia. Iar mie regula cu a servi cina inainte de ora 7 seara mi se pare elementara.

6. Iesiti sa faceti activitati in aer liber- daca aveti noroc de zapada, atunci nu pierdeti sansa sa mergeti intr-un loc in care sa puteti practica ski. Daca nu, si trasul copiilor cu sania in fata blocului este o activitate benefica si pentru noi si pentru ei. Mai exista varianta patinajului, a construitului de oameni de zapada si bataii cu bulgari. Eu mi-am invatat baietii cum sa construiasca un iglu. Lasam apa afara peste noapte in tavite de plastic si facem caramizi, Este distractia noastra preferata cand da inghetul. Nu uita: ca si adult trebuie sa dai tonul!

7. Beti multe lichide- eu personal iarna nu prea simt nevoia sa beau altceva decat vin fiert la gura sobei si cafele care sa ma tina treaz pana tarziu pentru lucru, Sunt constient ca nu e deajuns. Preferatul copiilor mei este compotul de casa trimis de la tara. Pentru slabit recomand un obicei foarte util si simplu de dus la indeplinire: beti apa calduta cu lamaie si miere dimineata, cu 15 min inainte de micul dejun. Sau taiati cateva bucati de castravete seara, lasati-l in ½ l apa si dimineata beti pe stomacul gol. Acestea accelereaza detoxifierea, intaresc imunitatea, regleaza digestia, previn constipatia si, alaturi de sucuri naturale, ceai verde si alte ceaiuri de sezon, hidrateaza organismul. Atentie: alcoolul deshidrateaza!

8. Pastreaza o viata activa- daca dupa mesele copioase din preajma sarbatorilor si de dupa mergi sa tragi un pui de somn, ca tot romanul in vacanta, sau sfarsesti in fata televizorului pe canapea, atunci dai organismului tocmai ceea ce nu vrei: o digestie greoaie si posibilitatea sa acumuleze kilograme nedorite. Incearca sa faci ceva activ cel putin o ora dupa mese- joaca-te cu copii, du gunoiul, fa curatenie, spala vasele, plimba cainele etc. Daca ai reinceput deja serviciul si ai o slujba care nu presupune multa miscare, introdu ceva in plus in programul tau de dupa- fa drumul spre casa pe jos, mergi la piata sau la supermarket, viziteaza parintii sau un prieten, du-ti copiii la zoo sau in alte locuri atractive pentru familie.

9. Mananca disociat- personal dieta disociata ma ajuta. In mare, consta in a manca alimente din grupe diferite pe zile: o zi proteine, una amidon, una carbohidrati, una vitamine. Apoi se reia pana la 3 luni. Eu am slabit 5kg in 5 saptamani. Si nu m-am infometat deloc. Daca nu puteti respecta cu strictete un astfel de regim, incercati altceva- la o masa nu amestecati multe tipuri de mancaruri. La friptura nu adauga cartofi, paste, orez sau paine ci o salata de verdeturi, mananca la micul dejun doar fructe, nu amesteca oua, lactate cu alte grupe de alimente, evita ciorbele grase cu de toate. Intr-un cuvant incearca sa mananci doar un aliment anume si bun.

10. Fa-ti un abonament la sala sau achizitioneaza un aparat de fitness casnic- zicala mea preferata era “De luni ma apuc de exercitii”. Asta pana cand am primit o banca pentru abdomene ca dar de Craciun de la sotia mea, Desigur nu am fost fericit dar nu am mai avut scuza ca nu am timp de dus la sala. Eu si baietii mei ne intrecem la numarul abdomenelor dimineata si acum recunosc ca este un cadou foarte eficient. De la 22 de ani nu am mai avut mult ravnitele 6 packs si nu folosesc banca mai mult de 15 min/zi (sotia zice ca o ajuta mai mult aplecatul dupa jucariile copiilor). Daca ai timp si o sala pe aproape, nu ezita sa iti iei un abonament anual. De obicei la inceput de an sunt multe reduceri.

VIZITEAZA MAGAZINUL NOSTRU PENTRU MAI MULTE APARATE SI ACCESORII DE FITNESS UTILE

Share