10 trend-uri in designul bicicletelor in 2018

March 12th, 2018

Designul si functionalitatea bicicletelor se schimba de la an la an. Pentru unii continua sa fie doar mijloace simple de a ajunge la lucru, la scoala sau de a face putina miscare, pentru altii sunt o pasiune si o cale catre victorie.

Daca anul trecut, biciclistii au devenit mai rapizi iar bicicletele de munte si-au schimbat geometria cadrelor, este interesant sa vedem ce schimbari si tendinte vor continua in 2018.

1. Producatorii se axeaza pe Aero

Bicicletele de tip triatlon nu mai sunt singurele biciclete construite pentru viteza si aerodinamica. Inca de cand UCI a declarat o limita de greutate minima pentru biciclete de 6,8 kilograme, multe marci de varf nu mai pot scadea greutatea, dar pot continua sa devina mai rapide printr-un design aerodinamic mai bun.

De exemplu, noile biciclete ale Giant, Propel Disc, sunt primele de acest gen pentru faimosul producator de biciclete din Taiwan. Lansata pentru prima data anul trecut in Tour de France, Propel Disc sunt acum disponibile pe piata larga. Giant pretinde ca are cel mai mare raport rigiditate-greutate la bicicletele de acest tip si are un coeficient de rezistenta aerodinamica mai mic datorita adaugarii franelor cu disc.

Specialized Tarmac are un cadru cu un nou design, incluzand printre altele tija de sa si teava in care intra aceasta, in forma de D, ceea ce o face mai aerodinamica. Noua Orca Aero, marca Orbea, are un design aerodinamic frumos care ii mareste mult viteza. Veti incepe sa vedeti multe dintre aceste biciclete noi la toate tururile de ciclism mari din urmatorul sezon de curse.

2. Franele cu disc incep sa fie foarte raspandite in ciclismul rutier

Daca in trecut sistemele de franare performante erau doar pentru bicicletele de munte, franele cu disc continua sa se raspandeasca in ciclismul rutier. Sunt din ce in ce mai folosite si probabil, in urmatorii ani, vor deveni standard la majoritatea bicicletelor rutiere.

Sportivul german Marcel Kittel, a folosit anul trecut o Specialized Venge VIAS Disc, concurand pentru echipa Quick-Step Floors. A devenit primul ciclist care a castigat o etapa a Tour de France pe o bicicleta dotata cu frane cu disc. Multe din bicicletele de clasa din 2018, cum ar fi Trek Emonda, Giant Propel, Scott Foil si multe altele, vin cu sistem de franare standard cu disc.

3. Bicicletele Gravel continua sa castige popularitate

Devin din ce in ce mai populare pe plan mondial in 2018. Modelele Gravel “allroad” (denumite si “de aventura”) sunt biciclete versatile, fiind foarte bine adaptate la orice fel de drum, ceea ce le face atractive pentru o varietate de utilizatori.

Anul trecut bicicletele Gravel au explodat in popularitate in Statele Unite si se dezvolta rapid pe piata internationala.

4. Rotile si anvelopele devin tot mai largi

In timp ce anvelopele cu latimea de 25 mm sunt standard pentru ciclismul rutier, 28 mm este din ce in ce mai frecventa.

Spre deosebire de franele traditionale, franele cu disc permit producatorilor sa ofere mai mult spatiu pentru anvelope si roti mai largi. Probabil latimea de 27,5 x 2,6 va deveni momentan “standard” in acest an.

5. Contoare de putere pentru toate bugetele

Contoarele de putere nu mai sunt doar pentru ciclisti de performanta si pentru cei bogati. Cu noua tehnologie si noii producatori aparuti pe piata, ele devin din ce in ce mai accesibile. Shimano, unul dintre cei mai mari producatori de componente de biciclete, a decis sa inceapa si fabricarea acestor accesorii in acest an.

In timp ce clientii testeaza inca noul contor de putere Shimano Dura-Ace R9100-P, Garmin a lansat Garmin Vector 3, care masoara independent puterea fiecarui picior. Modelul Vector 3S, care masoara un picior si il dubleaza pentru puterea totala, va castiga mai multa atractie in acest an, datorita pretului sau, sub 600 USD.

6. Antrenamentul de interior devine inteligent


Aplicatiile de antrenament
inteligente
sunt din ce in ce mai populare, cum ar fi Zwift, TrainerRoad si altele. Noul Wahoo Kickr Climb este prima de acest fel care simuleaza traseele de munte.

Trainerul digital ajusteaza partea din fata a bicicletei pentru a simula schimbari de inclinare in timp real. Puteti urca dealuri de pana la de 20% inclinatie si sa coborati pana la -10%, imitand conditiile rutiere reale.

7. Cadrele bicicletelor de munte se schimba


Nu numai ca bicicletele rutiere devin mai aerodinamice, dar si cadrele bicicletelor Mountain Bike se schimba. Teava superioara (top tube) devine mai lunga si unghiurile partii din fata a cadrului sunt modificate astfel incat sa rezulte un unghi al furcii fata de sol mai ascutit (slack). Odata cu schimbarile din partea superioara a cadrului, se schimba si offset-ul furcilor( distanta intre axul rotii si axa de rotatie a furcii) pentru a se adapta modificarii distantelor dintre roti(wheelbase, ampatament).

Transition, de exemplu, duce mai departe aceasta filosofie in designul bicicletelor de munte cu noile sale modele, printre care si Sentinel, prin marirea unghiului tevii seii (seat tube angle) .

Bicicletele 29er cu cursa marita a suspensiei, incep, de asemenea, sa devina populare. Orbea Rallon este un model inovator care, prin combinarea rotilor de 29’ cu noua geometrie a cadrului, conduce trendul bicicletelor de acest gen, de enduro. Noua geometrie transferata de la aceste biciclete populare de cross-country si enduro la restul bicicletelor de munte, le face pe acestea mai capabile si distractive.

8. Trecerea la schimbatoarele de viteza digitale


In timp ce anticipam ca schimbarea digitala nu se va atasa prea mult de biciclete de munte in 2018, introducerea acestui tip de schimbatoare de viteza va continua sa creasca in industria ciclismului rutier.

FSA tocmai si-a lansat noile schimbatoare K-Force WE si Shimano si-a actualizat setul Ultegra Di2 anul acesta.

Cu toate ca ne-ar placea sa vedem schimbatoare electronice digitale la modelele inferioare ale bicicletelor, probabil ca acest lucru nu se va intampla anul acesta.

9. Apar Cockpit-urile integrate


Folosite
in principal pentru bicicletele TT / triatlon, cockpit-urile integrate devin din ce in ce mai populare la bicicletele rutiere, pe masura ce acestea continua sa devina mai aerodinamice.

Parerile despre introducerea lor sunt pro si contra, dar anii viitori ne vor spune daca vor avea un cuvant de spus in designul bicicletelor sau nu.

10. eBike-ul va continua sa devina popular

Bicicletele eBike (electrice) continua sa devina populare atat pentru traseele de munte, cat si pentru cele ce oras. Raportul de urbanism al pietei prezice ca anul 2018 va fi anul eBike.

Multi producatori de biciclete le fabrica acum, ca Giant, Bianchi si Focus. Orase mari precum San Francisco si New York City au programe de inchiriere a bicicletelor electrice, care sunt un succes urias pentru navetisti si turisti.

eBike-urile nu sunt doar niste dispozitive de tip commuter. Project Y de la marca Focus arata la fel ca bicicleta ta obisnuita, doar ca are un motor ascuns inauntru. Ar putea fi bicicleta perfecta pentru drumetii sau tururi. Si producatorul de biciclete Orbea are o colectie de ebike-uri cursiere, de munte, de agrement si urbane pentru a satisface toate nevoile de ciclism.

Share

486total visits,1visits today