5 greşeli pe care orice începător le face la sală

May 26th, 2017

Cu toţii pornim la drum ca începători indiferent de ceea ce alegem să facem. Un novice la sală este în procesul de învăţare, se obişnuieşte cu aparatele, le alege pe cele potrivite scopului lui şi îşi creează un program de exerciţii.

 

Află ţn continuarea acestui articol care sunt cele mai întâlnite greşeli pe care orice începător le face atunci când se decide să îşi înceapă antrenamentul la sală si cum le poti evita.

 

5 greşeli esenţiale ale unui începător la sala de sport

  1. Pui accent pe cantitate, iar nu pe calitate

Când încep să meargă la sală, majoritatea oamenilor au tendinţa de a exersa cât mai mult. Mai multe seturi, mai mult cardio şi mai mult timp petrecut exersând pot părea lucrurile care te vor ajuta să îţi atingi scopul, dar de obicei se întâmplă exact opusul.

La inceput, corpul va răspunde pozitiv la fiecare stimul, dar dacă vei încerca să suprasoliciţi organismul, te vei confrunta cu dureri si disconfort. Soluţia o reprezintă calitatea exerciţiilor, iar nu cantitatea acestora. Creează-ţi un program şi urmează-l. Nu petrece mai mult de 45 de minute la sala pentru fiecare sesiune.

 

  1. Mai mult cardio înseamnă arderea mai multor grăsimi

Mulţi începători au ca principal obiectiv scăderea în greutate şi de obicei aleg să lucreze un singur tip de exerciţii, fapt care nu îi ajută să îţi atingă obiectivul. Aparatele pentru antrenament cardio sunt printre cele mai preferate printre aceştia pentru că permit un efort minim, constant, dar nu asigură rezultate eficiente pe termen lung. Alternarea de exerciţii cardio cu cele de întărire a muşchilor ajută la eliminarea grăsimii şi are efecte vizibile într-un timp mult mai scurt.

 

  1. Renunţi înainte de apariţia rezultatelor

Trecerea de la un stil de viaţă inactiv la sport intens, este o schimbare majoră, mai ales pentru organismul tău. În mod normal durează cam între 2-3 luni până când corpul se va acomoda cu noul obicei şi îl va accepta, astfel încât muşchii să se întărească şi grăsimile să fie arse. Din păcate, majoritatea oamenilor renunţă după 4-6 săptămâni sau chiar mai devreme pentru că nu vâd rezultate imediate asupra corpului lor.

E important să nu renunţi pentru că în timp, corpul va primi semnalul şi se va conforma, modificându-se în conformitate cu exerciţiile pe care le faci.

 

  1. Schimbi brusc alimentaţia

Prin eliminarea bruscă a tot ce obiţnuiai să consumi – alimente nesănătoasă – îţi va produce mai mult rău decât bine. Astfel, ai nevoie de o curăţare a alimentatie realizată treptat. Dupa câteva săptămâni în care te-ai abţinut din a consuma câteva din acele alimente care îţi dăunează, alege să mai elimini unul sau două. Realizează un proces gradat şi după ceva timp nu vei mai resimţi nevoia acelor produse.

 

  1. Exagerezi cu suplimentele

Mulţi dintre cei care merg la sală se bazează pe suplimente şi proteine în procesul de formare a masei musculare. Renunţarea la un antrenament intens şi optarea pentru suplimente care să înlocuiască efortul, dar să aducă aceleaşi rezultate este o alegere greşită. Pentru o bună modelare a corpului, organismul are nevoie de exerciţii, forţarea artificială neavând efecte benefice pe termen lung. Dacă totuşi ai nevoie de pastile, atunci optează pentru vitamine.