Alege tipul de saltea fitness potrivit pentru tine

June 8th, 2016

     Se întâmplă mereu ca în cadrul sesiunii de antrenament sau program de fitness pe care îl practici, să fie nevoie ca unele exerciții să fie făcute pe podea. Iar pentru a obține cele mai bune rezultate, vei dori să ai o saltea fitness care să se potrivească perfect și care să te ajute să ai randament și confort maxim. Ghidul pe care ți l-am pregătit în continuare, te va ajuta să alegi salteaua potrivită conform caracteristicilor dorite.

Saltea fitness – caracteristici de care trebuie să ții cont

1. Tipul de saltea – În funcție de tipul de exercițiu și antrenament pe care îl practici cu ajutorul saltelei, aceasta poate fi:saltea fitness

          • Saltea yoga – este cea mai subțire dintre saltele, deoarece practicații au nevoie să simtă podeaua prin intermediul saltelei. Cea mai frecventă grosime întâlnită este de 0.6 cm, dar plaja de dimensiuni variază între 0.3 și 0.6 cm. Lungimile variază între 120 și 190 cm, iar lățimile sunt cuprinse între 55 și 80 cm (cele mai late saltele).

Suprafețele acestor saltele sunt texturate pentru a preveni alunecarea lor pe podea și puțin lipicioase pentru a preveni alunecarea utilizatorului în timp ce acesta transpiră. Sunt mai ușoare și subțiri decât saltelele pilates, ceea ce le face ușor de transportat și depozitat.

          • Saltea pilates – este puțin mai groasă decât cea pentru yoga, oferind astfel o amortizare perfectă pentru șolduri și spate în timpul exercițiilor de bază. Grosimile variază de la 1.5 cm la 1.9 cm. Lungimile variază de la 140 cm la 216 cm-85 inch (sunt cele mai lungi saltele care există). În ceea ce privește lățimea saltelelor, și aceasta este mai mare decât la saltelele pentru yoga, respectiv între 58 și 100 cm. În general, aceste saltele sunt texturate, însă nu sunt lipicioase, deoarece în cazul exercițiilor pilates alunecarea nu este o problema precum este la yoga.

          • Saltea fitness – exerciții generale – E salteaua fitness obișnuită care poate fi folosită și în cazul exercițiilor pilates, precum și la exerciții uzuale ca abdomene, flotări, sau stretching. Grosimile variază între 1 și 1.5 cm, lungimile între 140-190 cm, iar lățimea este de aproximativ 58 cm (23 inch).

          • Saltea exerciții antrenament – Este salteaua cu dimensiunile cele mai mari, precum și grosimea cea mai mare și este folosită în sălile de recuperare, gimnastică și în școli. Faptul că au grosime mare, le face perfecte în cazul absorbției socului, protecției articulațiilor, gleznelor, coloanei vertebrale și gâtului. Acest tip de saltea poate fi folosită cu succes și acasă, însă lipsa spațiului și imposibilitatea de depozitare ușoară, fac din ea să nu fie o alegere primordială pentru utilizatori. Grosimile variază între 1.5 până la 5 cm, lungimile variază între 122 și 240 cm, în timp ce lățimile se încadrează între 60-122 cm.

2. Lungimea
Indiferent de tipul de saltea pentru care optezi, lungimea acesteia trebuie să fie aleasă în funcție de înălțimea utilizatorului. Astfel, orientează-te după o lungime a saltelei cu aproximativ 15 cm mai mult decât înălțimea ta.

3. Lățimea

O lățime obișnuită a saltelei se încadrează între 50 și 91 cm, însă pentru a fi perfectă, salteaua trebuie să aibă lățimea în așa fel încât brațele întinse pe lângă corp să stea pe saltea, nu în afara ei.

4. Modul de depozitare și pliere

Este un aspect important pentru mulți utilizatori, care își iau salteaua cu ei în diverse locuri pentru a practica ședințele obișnuite de yoga sau încălzirea înainte de sportul preferat.

5. Materialul

          • Bambus – este o alegere bună pentru yoga deoarece este un material puternic, plat, ușor și poate fi transportat cu ușurință. Ca dezavantaje, bambusul este dificil de curățat și nu oferă suficientă amortizare în tipul exercițiilor, așa cum oferă saltelele tradiționale sau cele pentru pilates.

          • Bumbac, cânepa sau iută – sunt alegeri populare pentru saltelele pentru yoga, întrucât absorb transpirația ușor și pot fi curățate la fel de simplu. Utilizatorii pot aluneca dacă suprafața podelei nu este din cauciuc sau nu are un covor, iar în ceea ce privește utilizarea lor, sunt prea subțiri pentru a putea fi utilizate în alte scopuri decât yoga.

Material saltea fitness

     • Latex sau cauciuc – sunt materiale relativ ieftine, ceea ce fac ca saltelele să fie accesibile ca și preț. Principalul dezavantaj constă în faptul că sunt dificil de curățat, iar unii oameni sunt alergici la soluțiile chimice cu care saltelele pot fi curățate.

     • PVC sau policlorura de vinil – Este un material flexibil, moale și nu foarte scump, care devine o alegere preferată în cazul saltelelor.

O saltea fitness potrivită îți va influența randamentul exercițiilor. Alege ceea ce ți se potrivește!

Echipa SportAddict

Share

1172total visits,1visits today