Beneficiile utilizării unei trambuline fitness

June 29th, 2016

     Utilizarea unei trambuline nu trebuie să fie făcută doar de către copii. Chiar și adulții se pot distra și chiar menține în formă, obținând la final o mulțime de beneficii pe lângă amuzamentul promis. Unele studii au arătat că exercițiile practicate cu ajutorul trambulinei, reprezintă una din metodele care reduc cu adevărat celulita.

     Spre deosebire de jogging, trambulinele te ajută să nu pui presiune pe articulații, amortizând până la 80% din șocul pus pe acestea. În plus, e o metodă excelentă pentru sedentari să înceapă un program de exerciții fizice. Știai că săriturile au un efect de 3 ori mai puternic asupra mușchilor decât alergarea? Asta înseamnă că 10 minute de sărituri te poate elibera de jumătate de ora de alergare.

     Nouă ni se par fascinante aceste informații. Deci haide să vedem care sunt beneficiile pe care le vei obține, dacă incluzi trambulina pe lista ta de exerciții fizice.

Trambuline fitness – beneficii obținute

1. Stimulează metabolismul

Utilizarea unei trambuline fitness te va ajuta să crești rata metabolismului, iar astfel vei ajuta organismul să proceseze mult mai eficient nutrienții și să îți menții greutatea stabilă. Stimularea metabolismului va crește capacitatea de oxigenare și astfel vei avea mai multă energie și vitalitate, beneficii cardiovasculare, iar mușchii tonifiați îți vor mulțumi.

2. Impact mic asupra organismului

Spre deosebire de unele sporturi, cum ar fi alergarea sau tenisul, care pun presiune pe articulații și pot avea un impact destul de mare asupra mușchilor în cazul rutinei, trambulina amortizează un procent foarte mare din șocul la care ar trebui să fie supuse articulațiile în timpul săriturilor, suprafețele dure neputând să facă acest lucru. Ba mai mult, practicarea săriturilor pe aceste suprafețe ar putea răni articulațiile în timp, cu atât mai mult dacă săriturile nu sunt executate corect.

3. Oase mai puternice

Exercițiile pe trambulină pun un anumit stres ușor și repetat pe oase, iar acest lucru ajută sistemul osos să-și îmbunătățească conținutul mineral, astfel oasele fragile sunt protejate și osteoporoza ținută departe. Dacă mai punem la socoteală și faptul că impactul la aterizare este foarte mic, atunci articulațiile sunt în siguranță.

4. Sănătate mentală

Suplimentarea creierului cu oxigen în timpul săriturilor te va face să te simți mai alert, iar combinația cu activitatea fizică îți va oferi o stare mai pozitivă, fericită, și siguranță în forțele proprii. Pe scurt, endorfinele eliberate vor avea menirea să îți îmbunătățească starea de spirit, în același mod precum o fac și practicarea altor sporturi inclusiv ciclismul, jogging-ul sau drumețiile montane.

exercitii trambulina fitness

5. Coordonare și echilibru

Datorită suprafeței elastice care se pliază mișcărilor tale, exercițiile făcute vor îmbunătăți echilibrul și coordonarea, oferind o stimulare optimă a mecanismelor de echilibrare a corpului tău.

6. Confort

Exercițiile practicate cu ajutorul trambulinei te ajută să faci antrenamentul în confortul propriei case, atunci când nu ai chef să ajungi la sala de sport sau terenul de tenis și nu trebuie să te motivezi să ieși cu bicicleta pe ruta stabilită.

7. Îmbunătățește sistemul limfatic

Sistemul limfatic este esențial pentru organism, acesta luptând împotriva infecțiilor bacteriene și virale și transportă deșeurile în afara corpului. Punerea în mișcare a acestui sistem este dată în principal de contracțiile musculare, pentru a o ajuta să fie transportată în tot corpul. Iar trambulina este o formă ușoară și simplă prin care cu doar câteva minute pe zi, poți crește funcția limfatică.

8. Pierdere în greutate

Săriturile reprezintă o modalitate excelentă de a arde calorii și a scăpa de grăsimea nedorită. Cu ajutorul trambulinei fitness, vei avea un exercițiu total al corpului care va crește metabolismul și buna dispoziție.

9. Reducerea accidentărilor

Atunci când practici un sport intens riști să te accidentezi după un anumit timp, datorită slăbirii articulațiilor. În schimb, trambulina, ajută la protejarea articulațiilor și astfel riscul de accidentări este cu mult mai mic.

10. E amuzant

Lăsând la o parte beneficiile fizice ce țin de aspect și metabolism, trambulina este amuzantă și distractivă. Cu siguranță îți vei aminti cu drag de zilele când ți-ar fi trebuit o trambulină în orele de educație fizică din sălile de sport sau atunci când te jucai în curte cu prietenii tăi.

Profită de beneficiile pe care ți le oferă trambulina și distrează-te în timp ce arzi calorii!

Echipa SportAddict!

Share

2106total visits,2visits today