Coarda de sarit si beneficiile ei

February 5th, 2016

Atunci când te gândești la simpla coarda de sarit, cu siguranță îți apar în minte amintiri de la orele de sport din copilărie și dacă tinzi să spui că doar copii mai sar coarda și că ești prea mare și matur pentru acest instrument copilăresc, ar trebui să te mai gândești puțin.

Da, ar trebui să lași la o parte asocierea dintre coarda de sărit și ora de educație fizică și să te gândești la ea ca la un instrument puternic de antrenament care te poate ajuta enorm în exercițiile cardio, de echilibru, agilitate și rezistență. În plus, este unul dintre cele mai ieftine, comode și mici instrumente de antrenament, de care nu ar trebui să te lipsești.

Acestea fiind spuse, haide să vedem cum te ajuta antrenamentul cu coarda de sărit și care sunt motivele pentru care nu ar trebui să te ferești de el:

 

1.Coarda de sărit te ajută să ai o piele frumoasă

Dacă îți dorești o piele frumoasă, atunci trebuie să faci mișcare. Nu trebuie să mergi zilnic la sala de sport, dar o piele sănătoasă este favorizată de antrenamentul fizic, care ajută la reducerea acneei cu care se confruntă atât de multă lume, în următoarele moduri:

•Crește fluxul de sânge, ceea ce înseamnă mai multe elemente nutritive care ajung la pielea ta
•Deschide porii și favorizează eliminarea toxinelor prin traspirație
•Ajută organele interne să lucreze mai eficient
•Contribuie puternic la echilibrul hormonal

 
2.Îți îmbunătățește coordonarea
Sărind coarda, picioarele au parte de mai multă coordonare,indiferent dacă suntem sau nu atenți la ele. Creierul este conștient, iar în timp coordonarea totală a corpului va fi excelentă, datorită multiplelor exerciții pe care le poți face cu ajutorul corzii de sărit.

 
3.Săritul corzii este cel mai bun exercițiu pentru un sistem limfatic sănătos
Sistemul limfatic funcționează ca și un sistem de canalizare al corpului, cu ajutorul căruia se îndepărtează deșeurile și toxinele din organism. Cu toate acestea, spre deosebire de sistemul circulator, sistemul limfatic nu beneficiază de o pompă care să dreneze toxinele. El se bazează pe relaxarea și contracția mușchilor, datorită cărora se deplasează în tot corpul. Un sistem limfatic sănătos este esențial pentru organism, iar pentru asta săriturile cu coarda fac treabă excelentă.

coarda de sarit
Coarda de sarit si beneficiile ei

 

4. Coarda de sărit scade riscul de leziuni ale picioarelor și gleznelor

Săritul corzii este benefic pentru toți cei care activează în alte sporturi. Foarte mulți sportivi în baschet, tenis, fotbal, suferă de multe ori leziuni ale articulațiilor și gleznelor. Sărind coarda, nu numai că îți îmbunătățești coordonarea picioarelor, dar vei crește și puterea articulațiilor și gleznelor, reducând riscul de accidentări.

 
5.Este practic un antrenament complet al corpului
Atunci când sari coarda, îți antrenezi literalmente întreg corpul: vei lucra picioarele, vei lucra abdomenul, brațele, inima, chiar și mintea. Antrenamentul îmbunătățește rezistența, agilitatea, viteza, durata și ritmul, iar impactul mediu crește densitatea oaselor.

 
6.Săritul corzii arde rapid un număr mare de calorii
Dacă facem comparație cu jogging-ul, sărind coarda timp de 30 de minute, ardem de fapt mult mai multe calorii. Acest exercițiu aerobic poate arde până la 1300 de calorii pe oră intensă de antrenament, asta însemnând 0.1 calorie consumată per săritură.

 
7.Îl poți practica oriunde
La o primă vedere, ai impresia că este nevoie de mult spațiu pentru a putea sări coarda, dar nu este chiar așa. Dacă nu poți face antrenamentul zilnic afară pentru că vremea nu este prietenoasă sau nu îți este comodă această variantă, mereu vei găsi spațiu în interiorul casei tale, oricât de mică ar fi ea.

 
8.Echipamentul este minim și ușor de transportat
Nu ai nevoie decât de haine specifice, o pereche de pantofi sport comozi și simpla coardă, care ocupă atât de puțin loc și o poți lua oricând și oriunde cu tine.

 

9.Coarda de sărit este ieftină

Prețurile corzilor de sărit pornesc de la 30 de lei și le poți achiziționa din orice magazin fitness și cu articole sportive. Trebuie să știi că mai există și variantele de corzi cu greutăți și corzi de viteză, al căror preț variază în funcție de producător și model.

 
10.Îmbunătățește densitatea osoasă
În urma unor studii de cercetare a oaselor persoanelor în vârstă și ale sportivilor, s-a ajuns la concluzia că cel mai bun exercițiu pentru a îmbunătăți densitatea oaselor este pur simplu sărind în sus și jos.

 
11.Este distractiv
De foarte multe ori ne trezim că suntem atât de plictisiți de aceleași exerciții și nu mai avem deloc chef să continuăm , totul parcă fiind o corvoadă. Însă săritul corzii ne aduce aminte de copilărie, de distracție și are atâtea variații ale exercițiilor, încât este imposibil să te plictisești.

coarda de sarit
Coarda de sarit si beneficiile ei

 
12.Îmbunătățește sănătatea cardiovasculară
Experții afirmă că săritul corzii este foarte recomandat ca și antrenament aerobic. Pentru a crește activitatea inimii și de a îmbunătăți sănătatea pulmonară, ar trebui făcut de 3 până la 5 ori pe săptămână, timp de 12-20 de minute.

 
13.Îți aduce calmul atunci când ești suprasolicitat emoțional
Deoarece îți lucrezi de fapt și corpul și creierul în același timp, îți aduce o stare emoțională bună. De aceea cei care practică boxul și se antrenează sărind coarda, sunt mult mai calmi față de cei care nu fac acest lucru.

 
14.Te încălzește repede atunci când îți este frig
În diminețile reci de iarnă, acest exercițiu face minuni. Cinci minute de sărituri și gata, frigul este de domeniul trecutului. În plus punerea sângelui în mișcare, ne duce din nou cu gândul la sistemul limfatic și eliminarea toxinelor.

 

15.Coarda de sărit prezintă o variație mare de exerciții care nu te plictisesc și îți mențin treaz interesul

Ai putea avea impresia că te vei plictisi îngrozitor după o perioadă în care vei include săritul corzii în antrenamentele tale, dar din fericire există tot felul de variante de exerciții pe care le poți alterna pentru a-ți menține entuziasmul. În plus poți alterna săritul corzii cu alte tipuri de exerciții la care nu folosești coarda și va fi distractiv să treci rapid de la un exercițiu la altul, simțind cum îți lucrezi intens corpul.

Pentru a preveni orice accidentare, dacă știi că ai probleme cu articulațiile, ar trebui să comunici cu medicul tău. Totodată, pantofii sport pe care îi folosești sunt foarte importanți, deoarece ei trebuie să amortizeze aterizările și să nu forțeze gleznele și articulațiile.

În final să nu uităm de încălzirea de dinaintea antrenamentului și de efectuarea corectă a exercițiilor care au un impact mai mic decât în cazul jogging-ului, atât timp cât sunt făcute în mod corespunzător (Se pare că începătorii au obiceiul de a sări mai tare decât este necesar, însă cu practică suficientă vei vedea că nu este nevoie să sari mai mult de câțiva centimetri față de podea).

Haide să ne amintim cât de distractiv era în copilărie să sărim coarda, cu atât mai mult cu cât acum știm multiplele beneficii pe care ni le oferă.

Echipa SportAddict

Share

4385total visits,11visits today