Cum alegi greutatile la sala?

May 29th, 2017

Fie ca esti incepator, fie ca esti deja profesionist, aceasta intrebare ramane valabila. Un aspect important de care sa tii cont este reprezentat de faptul ca greutatile nu se aleg in functie de persoana sau tipul antrenamentului, ci de rezultatele pe care doresti sa le obtii.

Se considera ca o persoana mai solida trebuie sa utilizeze greutati mai mari, intre timp ce o persoana mai subtire ar trebui sa exerseze cu greutati pe masura sa. Dar acest lucru nu este adevarat, scopul utilizarii greutatilor fiind cel care dicteaza cantitatea acestora. Afla din acest articol cum sa alegi greutatile la sala astfel incat sa obtii rezultate eficiente.

Cum alegi greutatile la sala

  1. Pentru cresterea masei musculare

Pentru o masa musculara mai mare este necesar sa utilizezi greutati cat mai mari. Daca esti incepator, se recomanda sa fii asistat de un antrenor care sa te ajute, intrucat exercitiile pentru acest scop presupun o incarcare maxima care solicita muschii foarte mult. De asemenea, antrenamentul trebuie sa includa aproximativ opt repetari, fiind realizat fortat pana la epuizare totala. Pentru o antrenare uniforma a muschilor, opteaza pentru greutati libere. Aparatele sunt concepute astfel incat sa contribuie la punerea in miscare doar a unei zone din corp, in timp ce greutatile libere antreneaza muschii primari, secundari si chiar pe cei tertiari.

 

  1. Pentru definirea corpului

Se crede ca pentru definirea corpului este necesar sa utilizezi doar greutati mici. Acest lucru se aplica insa doar daca nu s-a realizat inainte un antrenament intens cu greutati pentru acumularea masei musculare. In acest caz, greutatile de mici dimensiuni vor avea un efect de ameliorare a efectului de masivitate.

Daca ai deja o masa musculara bine definita, pentru finisare continua sa exersezi cu greutati la fel de mari ca cele cu care ti-ai format muschii. Daca nu doresti sa acumulezi masa musculara, atunci realizeaza definirea cu greutati de mici dimensiuni.

 

  1. Pentru cresterea rezistentei musculare

Pentru antrenarea muschilor trebuie sa folosesti una dintre:

  • Greutatile pentru corp: sunt create pentru a te ajuta sa iti antrenezi muschii din intregul corp si pot fi aplicate in anumite zone, in timpul antrenamentului obisnuit, in functie de locul unde se doreste adaugarea presiunii
  • Discurile de greutate: se aseaza pe barele de fitness, crescand solicitarea muschilor. Pentru a nu se realiza o trecere brusca la greutati foarte mari, este indicat sa adaugi treptat discuri pe bara, antrenand eficient muschii.
  • Discurile olimpice: sunt cele utilizate de profesionisti, de cei care au deja o masa musculara bine formata.