Cum să alergi corect şi să obţii rezultate

February 25th, 2015

De ce ai renunța la o oră de scroll pe Facebook, de ronțăit diverse sau de leneveală în fața televizorului? Păi, de exemplu, ca să ai mai multă energie, să elimini câteva kilograme în plus, să previi bolile cardiologice cronice, să te eliberezi de stresul unei zile de muncă sau să obții tonusul optim și încrederea necesară înaintea unor provocări.

Ne-am obișnuit să privim alergatul ca pe o muncă silită, pe care o lăsăm întotdeauna la coada planurilor noastre de viitor. Și asta, în mare măsură, pentru că nu știm cum s-o facem corect, cum să transformăm durerea și lipsa de voință într-o bucurie, un sentiment de eliberare și într-un soi de obsesie sănătoasă.

Îți prezentăm mai jos o listă de trucuri, care îți vor schimba total percepția despre “inamicul” tău de toate zilele. Având o tehnică de alergat nepotrivită, normal că îți vei supune corpul unei uzuri și oboseli inutile, ceea ce te va face să renunți din nou la beneficiile pe care ți le aduce sportul pe termen lung.

Așadar, ca să alergi corect trebuie să ţii cont de următoarele:

1. Privirea
Privește drept înainte și ridică capul.

Alergând cu privirea în jos, nu faci altceva decât să-ți înclini corpul prea mult înainte. În acest fel, crești povara care se lasă pe zona lombară și riști să te accidentezi. Uitându-te drept înainte, îți corectezi în mod automat postura și respirația, și mai ai şi ocazia să admiri împrejurimile.

2. Maxilarele
Relaxează maxilarele și ține gura întredeschisă.

Astfel, te vei asigura că respiri atât pe nas, cât și pe gură în timp ce alergi. Oxigenul din aerul inspirat va ajunge mult mai repede la nivelul celulelor, iar eliberarea bioxidului de carbon va deveni mai eficientă.

3. Mâinile
Ține palmele uşor îndoite în pumn.

Iar braţele lasă-le libere, într-o mișcare ușoară de balansare pe lângă corp, îndoind coatele sub un unghi de 90 de grade.

4. Picioarele
Ai grijă la tălpi şi călcâie.

Învaţă să aterizezi pe partea din faţă a tălpii. Călcâiele vor supune la un impact foarte puternic gleznele, şoldurile şi coloana vertebrală, ceea ce poate provoca accidentarea.
Nu subestima nici rolul gleznelor în timpul mişcării. Relaxează-le, iar acestea îţi vor da impulsul şi imprima viteza, drept recompensă.

5. Mintea
Don’t overthink it!

Corpul tău a fost construit pentru a alerga. De când e lumea și pământul, fuga a fost și este principalul instrument de supraviețuire. Relaxează-te și lasă-l să fie un reflex.

6. Umerii
Relaxează-i.

Dacă reuşeşti să nu-ţi încordezi umerii şi gâtul, vei obosi mai greu şi vei pierde mult mai puţină energie.

7. Postura
Învinge gravitaţia şi menţine-ţi corpul în poziţie verticală.

Cu spatele drept vei reuşi nu doar să înaintezi mai repede, ci să şi uşurezi respiraţia, pentru că ai toracele deschis. Mai mult decât atât, postura dreaptă forţează muşchii spatelui şi pe cei fesieri, ceea ce îţi va aduce mult mai rapid rezulatele dorite.

Să nu uităm că, pe lângă faptul că e sănătos și simplu, alergatul mai este și gratis pe deasupra. Unicul lucru care te-ar putea goli de niște bănuți ar fi echipamentul de alergat, dar asta e cea mai mică problemă. Cu o pereche de adidași pentru alergat, niște colanți și o bluză sportivă ești gata echipat pentru cursa de dimineață/ seară, pe banda de alergat sau pe pista din parcul de lângă bloc.

Hai la alergat! Dacă te menţii în cursă cele 21 de zile cât îi ia, în mod normal, unui om să îşi dezvolte un obicei, ne vei mulţumi pentru impulsul pe care ţi l-am dat cu acest articol.

Share

725total visits,1visits today