De ce să folosești manusi fitness în antrenamentele tale

July 12th, 2016

Pentru a avea parte de un antrenament eficient și fără bătături în palme la finalul acestuia, atunci ai nevoie de o pereche de manusi fitness. Inițial, utilizatorii își cumpără acest tip de mănuși pentru a avea o aderență sporită la ridicarea greutăților, iar datorită faptului că materialul lor absoarbe transpirația, barele indiferent de greutatea lor, nu vor mai aluneca din mâini. Dar pe lângă aderență, mănușile chiar te ajută să ai performanța dorită în antrenamentul dorit.

Avantajele folosirii unei perechi de manusi fitness

• Mai puține bătături

Dacă nu există un grip, pe durata executării exercițiilor care implică prinderea mâinilor și degetelor, atunci să nu te mire, dacă vei observa prezența bătăturilor și a veziculelor pe palme. Cu atât mai mult cu cât faci antrenamente zilnic. Mănușile te vor ajuta să nu ai sentimentul că mâinile sunt strangulate în timpul exercițiilor, iar circulația sângelui de-a lungul mâinilor se va face normal.

• Adio traspirație și alunecarea greutăților

De foarte multe ori, atunci când ridici greutăți fără mănuși, simți că mâinile tale sunt atât de transpirate, încât acestea alunecă din mâini. La fel se întâmplă și cu unele aparate, la care simți că nu ai 100% controlul, din cauza palmelor umede. Materialul mănușilor au rolul de a absorbi transpirația, de a lăsa aerul să circule, astfel încât pielea mâinilor să fie mereu uscată. Astfel aderența va fi sporită, randamentul exercițiilor și el, iar riscul de accidentare va tinde spre 0.

• Absorb presiunea pe încheieturi – Astfel exercițiile lungi și obositoare sunt mai bine suportate, datorită amortizării crescute.

• Aderență sporită

Antrenament cu manusi fitness

Caracteristici de care trebuie să ții cont la achiziționarea mănușilor fitness

1. Uscarea rapidă

Alege o pereche de mănuși care țin transpirația departe. Unul din scopurile principale ale folosirii mănușilor fitness este de a îmbunătăți aderența, cu atât mai mult în cazul folosirii acestora pentru ridicarea greutăților, care pot aluneca ușor și provoca accidente, dacă umezeala acumulată nu se usucă repede. De aceea, mănușile cu inserții de neopren ajută la uscarea rapidă a mâinilor.

2. Materialul

Pentru că sunt destinate utilizărilor prelungite și repetate, mănușile de antrenament trebuie să fie confecționate din materiale durabile, cum ar fi: piele, nailon, neopren.

Mănușile din piele și neopren asigură o aderență mai bună decât cele din nailon. În plus, pielea protejează palma de bătături la exercițiile de rutine cum sunt ridicarea greutăților. Cu toate acestea, materialele sintetice continuă să se îmbunătățească și se găsesc pe piață, mănuși foarte calitative care absorb transpirația și ajută la prevenirea bătăturilor.

3. Potrivire perfectă

În cazul în care mănușile sunt prea largi, există riscul de a pierde controlul prinderii. Mănușile din piele și neopren sunt astfel create pentru a se potrivi perfect pe mâini, iar curele reglabile prezente la multe modele ajută fixarea.

O mărime potrivită este aceea care nu permite mâinii să se miște în interiorul mănușii și nici să fie atât de strâmtă încât să creeze disconfort. La început, mănușile vor fi de multe ori rigide, dar vor deveni confortabile în cele din urmă, atunci când vor începe să fie folosite. Multe modele vin în plus și cu întărituri în anumite zone de prindere, cum ar fi podul palmei, încheieturile, chiar și degetele.

4. Lavabile

Din moment ce mănușile vor absorbi transpirația în timpul antrenamentelor, este necesar de multe ori ca acestea să fie lavabile. Unele mărci pot fi spălate, altele nu. De aceea, ca și utilizator, înainte de a arunca mănușile de antrenament în mașina de spălat alături de restul echipamentului, trebuie să citești specificațiile produsului.

5. Flexibilitate și Respirabilitate

O mănușă flexibilă îți va permite o mai mare libertate de mișcare, în timp ce una rigidă va fi un sprijin mai bun pentru greutățile mari. Totodată, acestea din urmă sunt mult mai durabile și au degetele mai gros conturate, pentru a compensa lipsa de mobilitate. Mănușile din nailon sunt cele mai flexibile, dar mai puțin eficiente în protejarea mâinilor, de aceea sunt recomandate pentru antrenamentele ușoare.

Cumpărătorii care doresc respirabilitate mai mare, pot opta pentru modele care prezintă zone cu plasă ce permit circulația optimă a aerului. Cele mai confortabile sunt mănușile din neopren, care prezintă o flexibilitate mare și țin departe umezeala de mâini, oferind confort pe durata antrenamentului.

6. Amortizare și suport

Absorbind o parte din presiunea pusă de greutăți, mănușile au rolul de a amortiza mișcările și de a proteja încheieturile mâinilor, făcând ca antrenamentele lungi și obositoare, să fie mai confortabile. Persoanele care prezintă probleme la încheieturi, pot alege mănuși care au încheieturi reglabile pentru încheietura mâinii, de diferite mărimi, care pot fi strânse pentru sprijin maxim. Unele modele prezintă chiar pernuțe cu gel în anumite zone, pentru a absorbi greutatea și presiunea din timpul exercițiilor.

Acum te poți bucura de antrenamentele tale, iar transpirația palmelor și alunecarea mâinilor las-o în seama mănușilor fitness!
Echipa SportAddict

Share

782total visits,1visits today