Febra musculară – Cum scăpăm de ea

October 1st, 2015

     Știi sentimentul acela pe care îl ai după un antrenament fizic intens? Atunci când simți durere în tot corpul, când nici măcar nu poți merge, iar tu te întrebi mereu cine te-a pus să faci antrenamentul acela care promite multe?
     Este de fapt corpul tău care îți transmite că e epuizat și are nevoie de timp pentru a se recupera. Faza de recuperare musculară după antrenament presupune reconstruirea și re-energizarea mușchilor de către corp. Dar, uneori, corpul tău nu își revine destul de rapid pe cât ți-ai dori tu.

     De aceea, în continuare, ți-am pregătit câteva moduri utile dovedite, pentru a accelera recuperarea musculară, după o sesiune grea de exerciții. Încearcă-le și vezi care se potrivește mai bine pentru tine!

1. Somn cel puțin 8 ore pe noapte!

     Nu subestima niciodată importanța unui somn bun. Dacă te numeri printre acei oameni care sunt de părere că sunt suficiente doar de 5 ore de somn pe noapte, în felul acesta nu vei oferi corpului șansa de a se recupera și poți face mai mult rău decât bine.
     Somnul amplu este unul din cele mai bune moduri de a accelera recuperarea musculară. Deci, dormi cel puțin 7-8 ore pe noapte, chiar 10 atunci când suferi de febră musculară. Ajută de asemenea să respecți aceleași ore la care mergi la culcare și la care te trezești dimineața.

2. Hidratare

     Apa te ajută să scapi de toxine și să previi deshidratarea, cu atât mai mult după un antrenament dur, iar mușchii deshidratați sunt mult mai dureroși. Bea mai mult de 2 l de apă pe zi.

greseli_fitness_hidratare-590x200

3. Bea un Shake de proteine

     Cercetările arată că un shake de proteine consumat înainte sau după antrenament, ajută la reducerea severității durerilor musculare și accelerează recuperarea mușchilor. Un raport de 2:1, carbohidrați-proteine, este ideal.

4. Aplică o cremă musculară

     Există o mulțime de creme care sunt eficiente pentru liniștirea durerilor musculare și te ajută să te recuperezi după o sesiune grea de exerciții.

5. Masajul

     Masajul este popular în rândul sportivilor profesioniști, iar asta pentru un motiv bun. Un maseur sportiv sau un alt bun terapeut va fi capabil să ajute mușchii să se vindece mai repede, efectele masajului simțindu-se adânc în țesuturi, eliminând tensiunea acumulată.
     Dacă nu dorești să faci o programare la masaj, poți ruga partenerul de sport sau poți să te ajuți singur, masându-ți mâinile și picioarele cu mișcări ferme și profunde. Poți utiliza de asemenea, un instrument de masaj sau chiar o minge de tenis, pentru a masa mușchii.

6. Fă pauze regulate de la antrenamente

     Oferă mușchilor suficient timp să se recupereze după antrenamentul intens la care i-ai supus, mai ales dacă ai început o rutină de fitness. Neputând să ia pauza nici măcar o zi, corpul poate suferi chiar rupturi musculare, iar acestea sunt mult mai dureroase decât febra musculară în sine. Nu risca să ajungi aici!
     Aplica comprese reci și calde pentru durerile musculare. Căldura va atenua durerea, în timp ce temperatura rece ajută la reducerea inflamației mușchilor.
Poți de asemenea să continui să te antrenezi, dar doar acele părți ale corpului care nu îți provoacă durere. Antrenează-ți brațele dacă zilele trecute ai făcut febră musculară la picioare!

7. Relaxarea în sauna sau o cadă cu vibromasaj!

     Pe lângă faptul că te relaxează, o baie într-o cadă cu hidromasaj relaxează țesuturile și te ajută să fii gata de antrenament mult mai repede. Acest lucru este valabil și pentru utilizarea saunei care prin terapia cu căldură, îți ajută mușchii indiscutabil mai repede. Folosește sauna sălii de gimnastică o dată pe săptămână și vei vedea diferențele.

8. Gheață!

     Unul din cele mai simple moduri de recuperare musculară îl reprezintă simpla gheață, care aplicată timp de 20 de minute pe locul dureros, ajută mușchii să își revină mai repede.

9. Stretching în fiecare zi

     Nu fă întinderile înainte să te antrenezi. Studiile arată că acest lucru te face mai puțin performant în continuare, la antrenament. Totuși, benefic pentru mușchi este să-ți menții flexibilitatea, făcând zilnic 15-20 de minute de stretching înainte de culcare, să nu mai zicem cât sunt de benefice întinderile după antrenament. Chiar dacă nu îți place ce auzi, să știi ca ajută să le faci după fiecare sesiune!

muscle-pain-reliever

10. Acupunctura sună bine!

     Aceasta relaxează mușchii, eliberează stresul, eliberează toxinele și ce este cel mai important, reduce durerea din mușchi. Mulți sportivi, după ședințele grele și intense de activitate fizică, recurg la această metodă, care readuce corpul la viață și oferă numai beneficii.

11. Înoată!

     Înotul este cel mai bun exercițiu cardio, care destinde corpul și previne rigiditatea, lucrând toate grupele de mușchi și articulațiile, prin mișcările complete pe care le presupune înotul. Înotul în apă sărată este benefic pentru mușchii suprasolicitați. Deci, dacă locuiești lângă mare, mergi mai des pe plajă!

12. Alimentație, Alimentație, Alimentație!

     Alimentația corectă este piatra de temelie a unui corp sănătos, așa cum proteinele sunt piatra de temelie a țesutului muscular, iar atunci când te afli în faza de recuperare, vei avea nevoie din belșug de ele. Ouăle, carnea slabă, peștele, legumele, verdețurile, soia, fasolele sunt toate surse de proteine.

13. Consumă Vitamina C, Magneziu și Potasiu. Nici noi nu știam beneficiul lor major 🙂

     Vitamina C este esențială pentru restaurarea de colagen ajută la reconstruirea țesutului muscular care a suferit modificări în urma antrenamentului. Nu doar citricele conțin această vitamină. Spanacul, verdețurile , ardeiul gras și fructele de pădure abundă în vitamina C. Include-le în alimentația zilnică.
     Magneziul ajută mușchii să se refacă și să crească. Totodată, ușurează crampele musculare și accelerează procesul de recuperare. Doza recomandată este de 300 mg pe zi și îl găsești din plin în alge , hrișcă, grâu și migdale.
     Potasiul, pe lângă sodiu și calciu, sunt minerale cheie în crearea de energie musculară. Mănâncă banane și cartofi și vei avea numai de câștigat.

14. Sucul de sfeclă roșie

     Studii și cercetări… Ultimul spune că sucul de sfeclă roșie crește fluxul sanguin către mușchi și ajută la eliminarea acidului lactic, astfel durerea musculară dispare mult mai repede. Include în alimentație acest suc și vei avea numai de câștigat, vei elimina problemele digestive, anemia, hipertensiunea arterială și vei stimula imunitatea.

     Alege din cele de mai sus, ceea ce ți se potrivește pentru a te recupera după antrenament, folosește un medicament antiinflamator (ca ibuprofen sau aspirina), odihnește-te și ai răbdare, căci febra musculară durează câteva zile până trece împreună cu efectele sale.

Echipa SportAddict

Share

676total visits,1visits today