Greutățile Fitness. Sfaturi despre alegerea și utilizarea lor

August 7th, 2015

     Te-ai hotărât să începi un program de fitness care să te ajute să-ți tonifici musculatura și să arăți minunat atunci când te privești în oglindă? Da, antrenamentul cu greutăți este o alegere înțeleaptă, fiind benefic pentru a mări rezistența corpului, creșterea masei musculare, eliminarea grăsimii, mai simplu zis, pentru a remodela frumos și echilibrat trupul. Specialiștii spun că mărind masa musculară a corpului, se vor arde mai multe calorii, iar îmbinând acest lucru cu o dietă echilibrată, rezultatele vor fi incredibile.

     Înainte să continuăm cu sfaturile utile pentru începători, în folosirea greutăților, trebuie să știi că nu trebuie să te aștepți la miracole după prima săptămână de exerciții, deoarece modelarea corpului presupune muncă permanentă și perseverență. Nu te descuraja, în timp vei vedea rezultatele și nu vei mai gândi niciodată că antrenamentul fitness nu te ajută.

     Totodată, pe lângă obișnuitele gantere, este bine să știi că mai există și alte tipuri de greutăți care cresc forța și rezistența musculară, ce pot fi folosite atât în antrenamentele sportive în sala de sport sau pur și simplu de acasă. Acestea sunt:

     1.Discurile de greutate.

Dacă ești familiarizat cu ganterele, atunci poți apela la bare fitness și discurile de greutate, pentru crearea unui antrenament personalizat. Aceste discuri se reglează la capetele unei bare fitness, în funcție de intensitatea dorită în timpul exercițiilor, alternând antrenamentul cu greutățile ușoare și cele mai mari.

Totodată, pe langă discurile de greutate pe care le folosești, există și accesorii de care ai nevoie: suport de gantere, suport de discuri, bare fitness, dar și siguranțe de bare fitness, pentru ca antrenamentul să se desfășoare în condiții de siguranță.

      2. Greutățile pentru corp.

Fac parte din categoria greutăților libere, care te ajută să intensifici antrenamentul fitness după bunul plac. Astfel, există o mulțime de greutăți pentru încheieturile mâinilor și picioarelor, care oferă confort in timpul exercițiilor și care cu siguranță te ajută să scurtezi timpul în care vei obține rezultatele dorite.

     3. Discurile Olimpice.

Sunt utilizate în special pentru cursurile de culturism la care participă profesioniștii din categoria fitness, fiind disponibile în diferite greutăți, în funcție de cerințele categoriilor înscrise în aceste concursuri.

 
img_big_0.620123001176966562
 

     Sfaturi pentru un antrenament cu greutăți eficient:

     • Optează pentru un set de gantere reglabile de diferite dimensiuni, pentru a alterna intensitatea antrenamentului. Acestea sunt potrivite atât pentru utilizatorii începători, cât şi pentru cei avansaţi. Însă, dacă nu ai mai folosit până în prezent gantere, te sfătuim să începi mai întâi cu exerciţii uşoare şi cu gantere de 1-2 kg. Bărbații, de obicei au mai multă putere în partea de sus a corpului decât femeile, dar și aceștia ar trebui să înceapă cu gantere relativ ușoare, de obicei între 2-7 Kg, în funcție de exercițiul efectuat.

     • Stabilește-ți țelurile finale: dorești doar să-ți tonifici corpul și să te menții în formă, sau să acumulezi masă musculară? În primul caz, vei avea nevoie de greutăți mai mici și focusul ar trebui să fie creșterea numărului de repetări din fiecare set, iar pentru cel de-al doilea caz vei avea avea nevoie de greutăți mai mari și repetări mai puține în cadrul fiecărui set.

     • Stabilește-ți un număr țintă de repetări. În general, un set presupune 8-12 repetări. Cu toate acestea, odată ce ai acumulat experiență, poți alege sa faci mai multe seturi cu mai puține repetiții in fiecare set, pentru a acumula forță în brațe, sau mai multe repetări în set, pentru a construi rezistență.

     • La început te poți antrena mai des, deoarece pe parcurs, cu cât vei avansa în antrenamente și va crește intensitatea lor, mușchii vor avea nevoie de o perioada mai mare de recuperare. Așadar, ca începător, poți începe sa-ți antrenezi corpul de două-trei ori pe săptămână, lucrând cate o grupă de mușchi. Este greșit să lucrezi tot corpul, o singură dată pe saptămână și foarte intens, nu vei reuși decât să fii epuizat.

     • De asemenea, este foarte important să faci pauză între exerciţii, pentru a nu suprasolicita muşchii.

     • Începe cu exerciții de baza și efectuează-le cât mai corect. Este mai important să simți cum lucreaza mușchii, decât să folosești greutăți mari și să realizezi exerciții care nu ți se potrivesc.

     • Dacă nu esti sigur că realizezi corect exercițiile, întreabă un instructor și informează-te. Este important să lucrezi corect și să eviți să te accidentezi, deoarece mai ales începătorii se pot accidenta ușor.

     • Gantera din vinil este potrivită pentru doamne şi domnişoare, care doresc o greutate mai accesibilă. Cu ajutorul acestor gantere, se pot executa exerciţii variate pentru un antrenament complex.

     • Pe lângă ganterele fitness, există şi gantere din neopren, care datorită suprafeţei speciale, permit o susţinere fermă chiar şi în timpul celor mai extenuante exerciţii ce produc transpiraţie.

     • Folosește un echipament potrivit în cadrul antrenamentelor, pantofi sport lejeri și apa, care este esențială pentru hidratare.

     • Foarte important este si somnul suficient și odihnitor, printre avantajele acestuia numărându-se si faptul că vei fi mai odihnit pentru antrenamentele viitoare, dar și mușchii se vor recupera mai ușor.
Pe deasupra, specialiștii spun că în timpul somnului, muschii lucrează în urma antrenamentelor și astfel cresc.

     • Cand poți începe să folosești greutăți mai mari? Atunci cînd simți că poți menține același ritm pe toata durata seriilor și crezi că esti în stare să mai faci câteva repetări în fiecare set.

     • Un sfat bun este ținerea unui jurnal de evoluție, în care poți nota numarul și greutatea ganterelor folosite în cadrul fiecarui antrenament.

     • Nu te suprasolicita și nu te antrena mai mult decât ai nevoie, astfel nu vei reuși decât să forțezi mușchii care îți pot da dureri mari, poți avea probleme cu somnul, oboseală, pierderea apetitului alimentar și forței fizice. Senzația corectă după ce ai terminat antrenamentul nu trebuie să fie nici de extenuare, dar nici de relaxare, căci astfel înseamnă că te-ai antrenat mai puțin decât trebuie.

     • Un tip foarte bun de antrenament cu greutăți îl reprezintă clasicele seturi piramidale. Acestea se realizează la inceput cu greutăți mici și serii cu multe repetări, după care se crește progresiv greutatea și se scad numărul repetărilor, ajungând la ultimul set să folosești într-un număr de 1-5 repetări, greutatea maximă.

Echipa SportAddict îti urează succes în antrenamentele tale cu greutăți, iar urmând sfaturile pe care le-am oferit mai sus, fiind perseverent și lucrând cu regularitate, rezultatele nu vor înceta să apară!

Share

119total visits,1visits today