Iată de ce nu reușești să slăbești

January 29th, 2016

     Ții dietă de când te știi, exercițiile fizice nu îți sunt străine, iar tu nu reușești să îți menții greutatea și de multe ori chiar acumulezi kilograme în plus? Încercarea de a slăbi poate deveni un stres suplimentar în viețile noastre destul de aglomerate, iar dacă în urmă cu câțiva ani femeile erau cele mai stresate de acest aspect, o dată cu trecerea timpului tot mai mulți bărbați se plâng de rezistența la slăbit și greutățile prin care trec aceștia ca să piardă kilogramele în plus sau pur și simplu să își mențină greutatea.

     Îți oferim în continuare câteva motive pentru care greutatea ta ar putea fi afectată fără să îți dai seama și să crezi că ești într-un cerc vicios dieta-exerciții fizice-kilograme in plus.

     1.Poate chiar slăbești fără să îți dai seama

Nu este o idee deloc bună să te cântărești zilnic. Nutriționiștii recomandă cântărirea o dată pe săptămână chiar la două săptămâni pentru a ne menține optimismul și răbdarea, întrucât greutatea corporală poate fluctua cu până la 2 kilograme în funcție de alimentele pe care le consumăm, de hormoni și de retenția de apă, care se manifestă mai ales în cazul femeilor.

De asemenea este posibil să începi să creezi masă musculară care treptat ia locul grăsimii, mai ales dacă o dată cu începerea dietei te-ai apucat și de sport. Este un lucru bun, corpul trebuie să piardă grăsime, nu doar kilogramele pe care le verificăm pe cântar și care de foarte multe ori sunt reprezentate de masa musculară.

Lasă cântarul deoparte și fii atent la cât de bine se potrivesc hainele și folosește măsurarea zonelor unde vrei să slăbești, ca metoda de verificare a eficienței programului de slăbire.

     2. Lipsa vitaminei D în corp

Un număr foarte mare de populație prezintă carențe ale vitaminei D în organism, deficiență care este asociată cu creșterea în greutate și încetinirea proceselor metabolice. Știm că această vitamină este sintetizată de către corp la expunerea la soare, de aceea dacă petreci foarte puțin timp pe afară, poate ar trebui să verifici nivelul acestei vitamine în organismul tău.

     3. Nu ții evidența a ceea ce mănânci

Conștientizarea a ceea ce mănânci este foarte importantă dacă îți dorești să pierzi în greutate. Mulți oameni de fapt nici nu își dau seama cât de mult mănâncă pe parcursul unei zile. Studiile arată că persoanele care folosesc jurnale alimentare, scapă mai ușor de kilograme decât cei care nu fac acest lucru.

     4. Nu mesteci suficient mâncarea

Atunci când mâncăm în viteză, nu mestecăm foarte bine alimentele, acestea nu sunt mărunțite cum trebuie, iar bolul alimentar nu mai are timp să se amestece cu enzimele din salivă, iar substanțele nutritive din mâncare să fie absorbite în organism. În plus, dacă vei mesteca alimentele îndelungat, sistemul digestiv îți va mulțumi pentru că vei mânca mai puțin și te vei simți sătul mai repede.
Încearcă măcar o perioadă și mestecă mâncarea de cel puțin 40 de ori înainte de a o înghiți și vei vedea că nu vei mai renunța la acest obicei niciodată.

     5. Nu consumi suficiente proteine

Proteina este cel mai important nutrient care te ajută să pierzi în greutate. Aportul de proteine de 25-30% din caloriile ingerate, poate stimula metabolismul cu până la 80-100 calorii arse pe zi și te fac să mănânci mai puțin și să reduci drastic pofta de gustări din timpul zilei.

     6. Un nivel prea mare de stres

Stresul și lipsa echilibrului în acțiunile pe care le facem zilnic poate avea un impact asupra greutății. Stresul pe termen lung duce la un nivel mare de cortizol la nivel organismului, hormon care este strâns legat de dezechilibrul zahărului din sânge și acumularea de kilograme, mai ales în zona abdomenului.

     7. Consumi prea multe calorii

Un procent mare din oamenii care au probleme cu greutatea, pur si simplu consumă prea multe calorii și au tendința de a subestima numărul acestora. Dacă te afli în aceeași situație și ai o rezistență la slăbit, încearcă să notezi și să fii atent la numărul de calorii pe care le consumi într-o zi.

Poate fi obositor să cântărești mâncarea și să numeri caloriile tot timpul, însă nu trebuie să faci acest lucru tot restul vieții, ci doar câteva zile o dată la câteva luni, pentru a verifica dacă simți cât de mult trebuie să mănânci pentru a te menține în parametri normali.

     8. Prea multe alimente procesate și Junk Food

Calitatea alimentelor este la fel de importantă ca și cantitatea, iar consumul de alimente sănătoase poate îmbunătăți și regla apetitul, de aceea încearcă să consumi cât mai multe alimente integrale.

fast food and unhealthy eating concept - close up of fast food snacks and coca cola drink on wooden table

Potrivit unui studiu realizat în 2014, un procent de aprox 20% din oamenii participanți la studiu au bifat criteriul dependenței de mâncare procesată, spunând că această problema cu junk food-ul se manifestă în mod similar cu dependența de cafea, tutun sau droguri. Dacă simți că nu poți renunța la acest tip de alimente, ia măsuri pentru că în timp îți vei da seama că nu este chiar atât de greu să mănânci sănătos.

     9. Ești concentrat doar pe modul slăbire

Dietele nu trebuie să constituie un mod de viață, deoarece ajung să fie atât de frustrante încât afectează calitatea vieții celor care trăiesc cu ele în permanență. Dietele nu lucrează pe termen lung, iar studiile arată că persoanele care trăiesc într-o dietă permanentă, prezintă o greutate fluctuantă.

În loc să te concentrezi pe dietă, fii focusat mai bine pe starea ta de sănătate și fericire, hrănind corpul și nu privându-l de nutrienții de care are nevoie să funcționeze normal. Vei observa că pierderea în greutate va veni ca un bonus la toate acestea.

     10. Nu faci exerciții cardio

Atunci când vor să slăbească, oamenii se concentrează din punct de vedere al exercițiilor, doar pe sălile fitness, ignorând alergarea, înotul, mersul pe bicicletă în aer liber. Ori aceste sporturi sunt moduri extrem de eficiente pentru a-ți îmbunătăți sănătatea, cu atât mai mult pentru a arde grăsimile de pe burtă sau grăsimea viscerală, acea grăsime de pe organe care le îngreunează funcționalitatea și provoacă atât de multe boli.

     11. Îți este frică de grăsimile bune

Nu ar trebui, deoarece grăsimile bune sunt importante atât pentru creier, inimă, cât și pentru hormonii care pun organismul în mișcare. Foarte multe persoane care suferă de dezechilibre hormonale, au o dietă foarte săracă în grăsimi bune și nici măcar nu își dau seama de conexiunea strânsă dintre aceste două aspecte. Organismul de fapt folosește pentru binele lui aceste grăsimi esențiale care ajută să scadă colesterolul rău (LDL), mărindu-l pe cel bun (HDL).

     12. Bei multe sucuri

Sucurile sunt cele care au cel mai mare procent de zahăr ascuns în ele, iar atunci când le consumăm, creierul nu compensează nivelul de calorii, făcându-ne să consumăm mai puține alimente, ci dimpotrivă, organismul intră într-un cerc vicios.

     13. Nu dormi suficient

A man sleeping

Somnul înseamnă refacere a țesuturilor, de aceea atunci când corpul nu se odihnește suficient, nu este în stare să funcționeze la parametri normali, iar acest lucru este valabil și în cazul acumulării kilogramelor și rezistenței la slăbit. Studiile arată că lipsa somnului este unul dintre cei mai mari factori de risc în cazul obezității. Adulții și copii care dorm puțin prezintă un risc de 55%, respectiv 89% mai mare de a deveni obezi în viitor.

     14. Ficatul funcționează lent și ai acumulat toxine în organism

Dacă te simți obosit, fără energie, fără chef, iar dieta ta conține alcool, cafea, zahăr și alimente procesate, atunci ai nevoie să îi oferi organismului o pauză. Atunci când ficatul este lent, el se luptă pentru a gestiona eficient nutrienții și hormonii, astfel că toxinele nu mai ajung să fie eliminate și automat acest lucru duce la acumularea de kilograme. O detoxifiere de sezon a organismului ți-ar face extrem de mult bine.

     15. Nu te hidratezi suficient

Hidratarea suficientă are beneficii majore nu doar asupra slăbirii cât și a funcționării organismului în general. Într-un studiu de 12 săptămâni, subiecții care au băut câte un pahar de apă pe stomacul gol și înainte de fiecare masă, au pierdut cu 44% mai mult din greutate.

     16. Mâncatul conștient

Tehnica mâncatului conștient poate fi unul dintre cele mai puternice instrumente de slăbire din lume, însă foarte puțini oameni fac acest lucru. Această tehnică implică încetinirea procesului de alimentare, a mânca fără distragere și savurând fiecare îmbucătură de mâncare, toate acestea în timp ce asculți de semnalele pe care ți le oferă creierul atunci când îți spune că organismul este sătul.

     17. Mănânci prea puțin mâncare gătită acasă

Niciodată nu vei avea de unde să știi ce tipuri de grăsimi folosesc bucătăriile restaurantelor sau natura alimentelor, care pot fi prea puțin integrale, ca sa nu mai menționăm alimentele de tip fast food. Încearcă și gătește mai mult acasă, învață să iubești bucătăria și bucură-te de mâncarea pe care o pregătești cu mâinile tale.

     18. Afecțiuni care îngreunează procesul de slăbire

Unele afecțiuni medicale prezente în viața noastră, pot conduce la creșterea în greutate și la crearea unei rezistențe la slăbit a organismului. Acestea includ hipotiroidismul, sindromul ovarelor polichistice (SOPC) în cazul femeilor și apneea din timpul somnului. Pe de altă parte, există foarte multe medicamente care le consumăm și nu ne dăm seama că acestea provoacă creșterea în greutate. Dacă urmezi un tratament și te confrunți cu creșterea numărului de kilograme, atunci poate aici era cheița care lipsea.

     19. Te înfometezi

Înfometarea nu este o idee bună nici măcar pe termen scurt, cu atât mai mult pe termen lung, timp în care organismul va fi privat de nutrienți esențiali în funcționarea lui la parametri normali. Ca să nu mai adăugăm faptul că revenind la stilul alimentar obișnuit, toată perioada de înfometare va fi acoperită de kilogramele care se vor redepune de două ori mai mult și într-un timp foarte scurt.

     20. Ai așteptări nerealiste

Pierderea în greutate este un proces mult mai lent decât majoritatea oamenilor doresc. De aceea, deși este foarte probabil ca la început, oamenii să slăbească brusc iar apoi să stagneze sau să elimine greu kilogramele. Astfel, ei încep să fie dezamăgiți și de părere că dieta nu mai funcționează în cazul lor.

Pe de altă parte, oamenii își setează niște așteptări foarte nerealiste, dorind ca într-un timp scurt să arate precum modelele și culturiștii din reviste. Dar acest lucru nu este posibil decât în timp, cu multă muncă, cu perseverență și răbdare, cu o alimentație sănătoasă și exerciții fizice regulate.

611689-1447821376-wide

Iar dacă ai atins greutatea la care corpul tău se simte confortabil, să încerci să slăbești mai mult poate fi un lucru negativ pentru metabolism. Și ține minte, fotografiile pe care le vezi atât de des în mass media, sunt de cele mai multe ori retușate și îmbunătățite.

Acestea fiind spuse, fii blând cu corpul tău și păstrează o atitudine pozitivă! Numai așa organismul va începe să lucreze în favoarea ta, iar kilogramele în plus vor fi doar o amintire.
Echipa SportAddict este mereu cu gândul la sănătatea ta.

Share

581total visits,1visits today