Jogging-ul și alergarea, beneficii reale pentru sănătate

February 9th, 2016

Jogging-ul și alergarea reprezintă una dintre cele mai populare forme de activitate fizică și din ce în ce mai mulți oameni încearcă asta, la un moment dat în viața lor. Alergarea este atrăgătoare, întrucât nu costa mult și o poți practica în orice moment dorești, mulți alergători preferând chiar să participe la diferite maratoane, pentru distracție sau competiție.

Deși aduc aceleași beneficii pentru sănătate, precum oase și mușchi puternici, un sistem cardiovascular mai bun, o formă fizică de invidiat, etc, aceste două forme de sport sunt diferite, diferența constând în intensitate. Alergarea este mai rapidă și necesită mai mult efort din partea inimii, plămânilor și mușchilor, precum necesită și un nivel mai ridicat de aptitudini fizice, decât jogging-ul. Dar la final atât jogging-ul cât și alergarea reprezintă exerciții aerobice, adică exerciții care produc energie, combinând oxigenul cu glucoza din sânge sau grăsimea corporală.

Couple-Running

Dar să vedem ce câștigăm dacă ne apucăm de jogging sau alergare:

1.Te ajută să îți menții greutatea

Alergarea este una dintre cele mai bune forme de sport care te ajută să slăbești și să îți menții greutatea constantă. Din punctul de vedere al caloriilor arse pe minut, se situează imediat după schiat. Știm că atunci când se face sport afară, se ard calorii. În cazul alergării, arderile au loc chiar și după încetarea activității fizice, de aceea alergând regulat vei reuși să te bucuri de forma ta fizică un timp îndelungat.

2.Te face fericit

Dacă ai făcut sport în mod regulat vreodată, atunci ai descoperit și tu că: nu contează cât de bine sau rău te simți la un moment dat, sportul te face să te simți mai bine. Cercetătorii au descoperit că este suficientă chiar și o singură sesiune de 30 de minute de mers, pentru a ridica instant moralul unei persoane care suferă de depresie majoră, alergarea ajutând chiar la eliminarea pastilelor antidepresive a pacienților.

Alergarea și jogging-ul ajută oamenii să facă față atât anxietății, cât și stresului. Un studiu a arătat că sunt suficiente 30 de minute de alergare în timpul săptămânii, timp de trei săptămâni, pentru a începe ca somnul, starea de spirit și concentrarea la locul de muncă să se îmbunătățească.

Cu siguranță ai auzit persoane care afirmă că alergarea e ca un drog pentru ei. Ei bine, se pare ca acest tip de activitate fizică produce în creier conexiunile neurochimice similare drogurilor și organismul este inundat de o fericire constantă.

3.Genunchi și articulații sănătoase

Este cunoscut de mult timp faptul că alergarea ajută la creșterea masei osoase și oprește afirmația conform căreia, o dată cu vârsta se pierde masa osoasă. Dar totuși, în jurul tău auzi prieteni, familia, chiar și străini care îți spun că alergarea nu este sănătoasă pentru genunchii tăi. Se pare că aceste afirmații nu sunt chiar adevărate, iar studiile arată că alergarea chiar îmbunătățește sănătatea genunchilor. Dacă analizăm persoanele cu artrită la genunchi, nu vom găsi un istoric în viața lor care să arate ca au făcut sport intens, iar sportivii care aleargă, cu siguranță nu prezintă un risc mai mare de a dezvolta osteoartrită în viitor.

4.Vitamina D

Un număr foarte mare de populație prezintă carențe ale vitaminei D în organism, deficiență care este asociată cu creșterea în greutate și încetinirea proceselor metabolice. Știm că această vitamină este sintetizată de către corp la expunerea la soare, de aceea dacă petreci foarte puțin timp pe afară, poate ar trebui să verifici nivelul acestei vitamine în organismul tău și să începi să te gândești că jogging-ul poate fi o alegere bună pentru început.

5.Te ajută să te menții în formă, chiar și cu trecerea timpului

Ești îngrijorat cu privire la pierderea tonusului atunci când vei îmbătrâni? Alergarea regulată nu va lăsa să se întâmple acest lucru, ci te va ajuta să nu treci prin pierderea formei fizice, precum și atenției, memoriei, gândirii. Studiile au arătat că bătrânii cu o formă fizică bună, au punctaje mai ridicate la testele mentale, față de colegii lor care sunt mai puțin în formă. Asta demonstrează că sportul le îmbunătățește memoria, concentrarea, gândirea și judecata problemelor, cu până la 50%.

6.Reduce riscul de cancer

Poate că nu vindecă cancerul, dar cu siguranță alergarea te ajută să îl previi. Numeroase studii epidemiologice au arătat că alergarea în mod regulat este asociată cu un risc mic de a dezvolta cancer în viitor. Pe de altă parte, mulți oameni care suferă de această boală, și-au îmbunătățit calitatea vieții și diminuând efectele chimioterapiei, atunci când aveau activitatea fizică constantă în viața lor. Totodată, femeile care fac antrenamente intense, precum alergarea, pot reduce riscul de cancer la sân cu până la 30 %.

7.Crește încrederea în sine

Nu toate beneficiile alergării se referă la sănătatea fizică. Aceasta te poate ajuta enorm să-ți îmbunătățești încrederea în tine, precum și stima de sine. Setând și atingând scopurile pe care ți le propui atunci când alergi, îți vor da un sentiment minunat că poți să faci orice, fericire și încredere, care se vor reflecta în activitățile de la muncă și acasă.

8.Longevitate

Alergarea adaugă ani vieții tale, chiar dacă îndeplinești doar minimul de activitate fizică (30 de minute, de 5 ori pe săptămână). Atunci când oamenii aleargă sau fac orice alt sport, ei trăiesc mai mult. Conform specialiștilor, fumătorii trăiesc cu până la 4.1 ani în plus, cei care au suferit de cancer adaugă încă 5.3 ani, iar cei cu boli de inima 4.5 ani.

Senior couple running in park

9.Prieteni și socializare

Dacă eviți să alergi pentru că nu îți place să faci sport de unul singur, îți poți convinge prietenii arătându-le beneficiile de care am discutat mai sus, sau pur simplu ieși la alergat singur dacă ei nu doresc asta. Cu siguranța îți vei face prieteni noi, parteneri de alergare și poate vei participa la diverse maratoane. De ce nu?

Sfaturi pentru începători

•Fă o vizită la medic înainte să te apuci de alergat, dacă ai peste 40 de ani, ești supraponderal sau ai o boală cronică.
•Începe cu mersul pe jos și treci treptat la jogging si apoi alergare, în primele săptămâni.
•Nu începe niciodată să alergi, fără să fi făcut obișnuita încălzire.
•Nu uita de hidratare.
•Odihnește-te și evită suprasolicitarea, pentru a nu provoca accidentări. Poți lua în considerare și alte activități sportive cu impact scăzut, cum ar fi înotul.
•Poartă încălțămintea potrivită, care se simte confortabil și amortizează mișcările. O pereche de pantofi de alergare nepotriviți îți pot cauza leziuni ale gleznelor și articulațiilor.

Ce zici? Începem să alergăm împreună?
Echipa SportAddict

Share

2810total visits,2visits today