90% persoane nu stiu ca se pot pregati de ski exersand cu Bosu ball

January 14th, 2018

Majoritatea celor care merg sa invete sa skieze direct pe partie, recunosc ca primele sedinte nu sunt deloc usoare. Unii se accidenteaza inca de la cele dintai incercari si renunta pentru totdeauna. Acest sport de sezon necesita mult echilibru, flexibilitate, forta si rezistenta a muschilor picioarelor si spatelui, concentrare si multe altele. Ceea ce nu stiati este ca majoritatea acestor abilitati absolut necesare, le putem obtine cu mult inainte de a pasi pe panta alunecoasa, chiar acasa, cu ajutorul unui Bosu ball, numita si minge de echilibru.

Acesta minge de fitness, jumatate minge, jumatate platforma dreapta, poate fi folosita pentru numeroase exercitii, pentru multe grupe de muschi: muschii picioarelor, feselor, spatelui, muschii abdominali etc.

Astazi o sa va prezentam 10 tipuri de exercitii cu Bosu ball care va pot ajuta sa invatati mai repede sa skiati sau sa va imbunatatiti tehnica.


Genoflexiuni pe minge

– se fac in mod obisnuit, cu mainile intinse in fata, doar ca stati in picioare pe mingea pusa cu platforma in jos. Ca si dificultate, se poate pune invers mingea, cu partea bombata in jos si se fac genoflexiuni pe platforma ei. Atentie: spatele trebuie sa fie drept, doar genunchii flectati.

 


Coborari laterale

 

– mingea este cu platforma in jos. Ambele picioare sunt mai intai sus. Coboara un picior in dreapta mingii si apoi si celalalt. Urca la loc fiecare picior, in ordine inversa, apoi coboara pe fiecare in stanga mingii.

Exercitiul este asemanator celor cu ajutorul unei trepte de exercitii.


Exercitiu echilibru

– Bosu ball este tot cu platforma dreapta in jos. Ridica piciorul stang in spate orizontal si cu mana stanga atinge jos locul in care a stat acesta. Fa aceeasi miscare de 5 ori. Repeta acelasi lucru cu mana si piciorul drept.

La un nivel mai avansat, mingea se intoarce cu partea plata in sus dar miscarile sunt aceleasi.


Coborare cu flectare

– se porneste ca la celelalte exercitii stand cu ambele picioare pe minge, cu mainile pe langa corp. Se face o saritura jos, cu picioarele de o parte si de alta a mingii. Flectati genunchii la 90° si ridicati mainile lateral.


Genoflexiuni pe un picior

– se face ca primul exercitiu, doar ca este mai complicat, se sta intr-un picior si se face genoflexiunea. Pentru un echilibru mai bun, intindeti mainile lateral. La un nivel avansat puteti face acelasi exercitiu dar pe mingea intoarsa cu platforma in sus.


Sarituri inainte si inapoi

Bosu ball este tot cu partea plata jos. Porniti de jos in pozitie usor flectata, cu picioarele usor departate si cu mainile intinse in fata. Sariti cu ambele, in acelasi timp, sus pe minge si apoi inapoi jos cu spatele. Repetati.


Echilibru pe platforma Bosu

– urcati intai un picior pe o laterala a platformei (partea rotunda e dedesubt), apoi si pe celalalt, putin departate. Inclinati platforma usor de o parte si de alta, miscand in acelasi timp mainile liber pe langa corp, imitand curbele de la schi. Pozitia corpului trebuie sa fie relaxata, aplecata putin in fata, cu genunchii usor indoiti. Miscarile se fac din solduri. Cand stapaniti destul de bine exercitiul si nu va mai face probleme echilibrul, repetati-l pentru 5-20 minute in sir, pentru ca este miscarea principala de la ski.


Echilibru si viteza

– se sta exact ca la exercitiul anterior, doar flectati genunchii mai mult, la 90° si intindeti mainile orizontal in fata. Inclinati cu viteza mingea in stanga si indreapta.


Sarituri pe loc

– In picioare (folositi incaltaminte de sport cu adeziune buna) pe platforma, executati sarituri pe loc, dar fara sa desprindeti aproape deloc talpile de pe ea. Practic “saritura” este produsa de partea bombata de dedesubt care se comprima la presiunea noastra si revine la normal.


Echilibru si coordonare

– pe langa Bosu ball, adauga o minge de marime medie, usoara. Inclina usor cu picioarele platforma in stanga si in dreapta in timp ce cu ambele maini duci mingea sus si apoi jos sa atingi piciorul stang. Poti schimba directia apoi- sus si jos dreapta. Exercitiul dezvolta, pe langa echilibru, capacitatea de coordonare si de efectua mai multe lucruri in acelasi timp, abilitati foarte utile in ski.


 

Share

143total visits,3visits today