Slam Ball – o super-minge de exercitii

March 5th, 2018

Slam Ball este o minge elastica, rezistenta, conceputa ca accesoriu pentru exercitii. Este tare, realizata in mod obisnuit dintr-un cauciuc dur, astfel incat sa se poata manipula usor si sa aiba un impact de mare viteza pe o suprafata tare.

Mod de utilizare

Avantajul unei astfel de mingi este ca, spre diferenta de alte mingi, Slam Ball poate fi folosita in exercitii variate:

  • → exercitii standard de ridicare a greutatii, mingea Slam fiind utilizata in locul greutatilor
  • → exercitii de aruncare
  • → exercitii repetitive
  • → pentru exercitii dinamice care implica un ritm cardiovascular crescut
  • → eficienta pentru antrenamentele sportive, de tonifiere si crestere a puterii musculare
  • → in gimnastica medicala pentru probleme de coloana, de postura, musculare
  • → pentru exercitii de fitness si slabit
  • → unii producatori fac mingi Slam prevazute cu o franghie si sunt utile in exercitii de echilibru.
  • → Slam Ball se poate folosi si in exercitii cu perechi sau de grup.

Eficienta

Exercitiile cu acest tip de echipamente sunt benefice intregului corp, eficiente pentru formarea atletica, imbunatatesc masa musculara, rezistenta cardiovasculara si coordonarea mana-ochi,

Protejeaza foarte bine incheieturile si imbunatatesc activitatea cardiaca prin sporirea pulsului.

Este un accesoriu foarte util in antrenamentele HIIT (High Intensity Interval Training).

Cum aleg o minge Slam Ball

Acest tip de mingi au marimi si greutati diferite. Pot cantari intre 1/2 kg si 22kg.

Alege o greutate pe care o poti ridica fara a-ti pierde echilibrul si care nu-ti provoaca oboseala severa. Tine cont si de tipul de exercitiu efectuat, de nivelul de rezistenta individual si de numarul de repetari care vrei sa fie efectuate.

Potrivit specialistilor, cand mingea Slam este prea grea, abilitatile motorii si declinul de rezistenta duc la o tehnica slaba si chiar la ranire.

Marimea necesara este determinata in principal de tipul de exercitii: pentru exercitii comune cum ar fi aruncarea deasupra capului, Slam Ball trebuie sa fie suficient de mare pentru a se manevra confortabil cu ambele maini, in timp ce sunt implicate toate grupurile majore de muschi in miscare.

Pentru exercitiile de antrenament abdominal, dimensiunea generala a mingii trebuie sa fie mai mica si mai usoara, astfel incat sa poti maximiza viteza si tehnica. Alege o greutate cu care poti efectua numarul dorit de repetitii fara a pierde controlul, mai mare pentru exercitiile abdominale in care tii mingea aproape de corp si mai mica atunci cand mingea este tinuta departe de corp.

Greutatea unei Slam Ball poate fi crescuta si gradual pe masura ce puterea musculara creste. Incepe intotdeauna cu mingi mai usoare pentru a incalzi muschii si a exersa tehnica, inainte de a mari greutatea. Aceasta progresie treptata este denumita Principiul suprasarcinii progresive, ajutandu-te sa devii mai puternic si sa-ti imbunatatesti controlul miscarilor.

Exemple de exercitii cu Sam Ball:

Share

703total visits,1visits today