Un program inteligent de alergare pentru începători

April 15th, 2015

Orice început e dificil, mai ales când vorbim de sport.

Recunoaşte, de când tot vrei să te apuci de alergat, dar ai ezitări? Planifici totul până la ultimul detaliu, îţi pregăteşti echipamentul de sport, alegi şi pista de alergat, ajungi, în cazul cel mai fericit, să alergi o zi… dar o laşi baltă după aceea. Că plouă, că ai dormit prea puţin, că urmează să ai o zi obositoare şi tot aşa.

Ei bine, alergatul e o provocare mare. Fără o motivaţie corespunzătoare, ai puţine şanse să-ţi formezi un obicei de la care să nu te mai abaţi niciodată.

Cu ce începi? Cu conştientizarea faptului că îţi vei creşte speranţa de viaţă cu minim 6 ani, dacă alergi regulat. Şi nu doar că vei trăi mai mult cu 6 ani, dar vei trăi şi sănătos, super energic, binedispus şi creativ, fără dureri articulare şi de oase, fără dureri de inimă, fără anxietate şi depresie – ca să enumerăm doar câteva din beneficii. Sună fantastic, nu-i aşa?

Imaginează-ţi doar cu câtă poftă de viaţă te-ai trezi în fiecare dimineaţă şi cum ţi-ar creşte aripi după o porţie bună de mişcare, când organismul îţi eliberează din plin serotonină, dopamină şi endorfine.

Motivaţie mai bună decât asta nu există. Şi vestea bună e că suntem înzestraţi cu mai multă voinţă decât am fost lăsaţi vreodată să credem. Tot ce trebuie să facem e să o luăm uşor, pas cu pas, s-o creştem odată cu rezistenţa şi masa musculară. Altfel se sperie; şi alergatul, împreună cu restul listei de obiective pentru 2015, ar putea rămâne un simplu vis.

Ca să ţinem norocul de partea ta, ţi-am pregătit un program de alergare pentru începători. Pas cu pas, fără niciun efort deosebit, vei ajunge, în 9 săptămâni, să alergi 30 minute. Ţi se impune totuşi o singură condiţie: să-l respecţi şi să crezi în tine! Vei reuşi, iar satisfacţia de după cele 9 săptămâni va fi absolut… nepământeană! Nu vei mai fi acelaşi om niciodată! Ţi-o zicem noi.

Aşadar… ia-ţi o pereche de adidaşi de alergare comozi, alege-ţi un traseu (important: fără asfalt, ciment, beton, drum pietruit), alternează alergatul cu mersul rapid, creşte treptat durata mişcării şi… te vei schimba văzând cu ochii.

Calendarul de mai jos e menit să-ţi sară în ajutor (click pe imagine):

program de alergare pentru incepatori

Cu gândul la sănătatea ta,
SportAddict.ro

Share

1093total visits,1visits today